
Katalog Most fandí sportu III umístěný na webových stránkách města Mostu.
Katalog Most fandí sportu III umístěný na webových stránkách města Mostu.
1.h 8:00 - 8:45
2.h 8:55 - 9:40
3.h 10:00 - 10-45
4.h 10:55 - 11:40
5.h 11:50 - 12:35
6.h 12:45 - 13:30
7.h 13:45 - 14:30
8.h 14:40 - 15:25
Od září 2009 pracujeme na projektu OP VK - Učíme se jinak. Od ledna 2011 jsme se jako partner zapojili i do projektu Poznej svůj kraj.
Škola v průběhu školního roku 2017/18 připraví a uspořádá pro budoucí prvňáčky a jejich rodiče akci Čtvero ročních období na 7.ZŠ, v rámci které se postupně děti s rodiči zúčastní čtyř různých zábavných aktivit...
Mění elektrickou energii na pohybovou energii - např. zahradní sekačky (elektrické), pračky, vysavače, pohon tramvají a elektrických lokomotiv.
1 - Rotor (kotva) je přes oranžový komutátor připojen ke zdroji stejnosměrného napětí. Stator je tvořen dvěma velkými trvalými magnety.
2 - Vzhledem k polaritě statoru a rotoru se souhlasné póly (barvy) odpuzují a rotor se otáčí.
3 - Opačné póly se přitahují, rotor se stále otáčí. V okamžiku, kdy se rotor dostane do vodorovné polohy, dojde na komutátoru k přepnutí polarity magnetického pole rotoru a cyklus začíná znovu...
Animace znázorňující výrobu elektrické energie v jaderné elektrárně. V ochranné obálce (A) je uložen reaktor (C) a regulační tyče (B). Voda ohřátá v reaktoru se dostává do generátoru páry (D), vzniklá pára parovodem (E) putuje k turbíně (H), kterou roztáčí a v elektrickém generátoru vzniká elektrický proud. Ochlazená voda z chladících věží (J) putuje zpět do chladícíhokondenzátoru par (I) a do generátoru par (D). Další animace zde.
Animace s popisy:
- tepelná elektrárna
- vodní elektrárna
- sluneční elektrárna
- větrná elektrárna (slovensky)
- elektrárna na biomasu (slovensky)
- geotermální elektrárna (slovensky)
- grafika ke stažení zde
Stránka, kde je možné zjistit základní informace o tělesech v naší soustavě (vlevo), porovnat mezi sebou planety (dole) a prohlédnout si animaci pohybu celé soustavy (vpravo).
Webová stránka, kde je možné převádět nejrůznější fyzikální jednotky.
Zjistěte v této animaci, jak je ovlivněna velikost indukovaného proudu a napětí silou magnetického pole, úhlem a rychlostí pohybu vodiče v magnetickém poli či délkou vodiče...
Nejprve je možné si vyzkoušet změřit vlnovou délku a poté sledovat její změnu v případě infračerveného záření, světla a ultrafialového záření.
Teplotní stupnice v pravé části je vždy uvedena ve stupních Fahrenheita (používají se hlavně v USA). Přepočet na stupně Celsia je vcelku obtížný: 5/9.(F - 32), kde F je teplota ve stupních Fahrenaheita. Pro představu 32 °F je teplota budu mrazu vody a 212 °F bod varu vody. Vlevo nahoře je poté možné několikrát přehrát i videa (VIEW VIDEO).
Pro zobrazování pomocí čoček požíváme chodu tzv. význačných paprsků:
- Paprsek, který prochází optickým středem čočky, svůj směr nemění. Tento paprsek nazýváme hlavní.
- Paprsek dopadající rovnoběžně s optickou osou čočky se láme do obrazového ohniska.
- Paprsek procházející při svém dopadu na spojku předmětovým ohniskem se láme rovnoběžně s optickou osou čočky.
Spojky se kupříkladu používají jako čočky do brýlí pro korekci dalekozrakosti nebo jako lupa.
Tato animace znázorňuje závislost velikosti elektrického proudu (I) na velikosti elektrického odporu (R) a elektrického napětí (zde označeno jako V z anglického slova voltage). V animaci je možné měnit velikost napětí a odporu. Napětí se počítá jako součin proudu a odporu: U = I . R.
Jak a kde vzniká střídavý elektrický proud. Pomocí čeho je možné průběh střídavého elektrického proudu znázornit?
Vstup do elektronikcé ŽK najdete zde. Od školního roku 2014/15 je využívána na vyšším stupni ZŠ. Omluvenky prozatím probíhají standardním způsobem ve zjednodušené klasické ŽK.